تجارت آگهی | TejaratAgahi
تجارت آگهی | TejaratAgahi

صفر تا صد خودروهای برقی شرکت تسلا

امروزه ما شاهد رشد روز‌افزون خودروهای برقی و جایگزین‌‌ شدن آن‌ها به جای انواع ماشین‌های احتراقی هستیم؛ زیرا که صنعت خودرو‌سازی جهان، تصمیم بر جایگزین کردن سایر منابع انرژی به جای سوخت طبیعی گرفته است.

با توجه به محدودیت منابع سوخت طبیعی و مصرف زیاد آن توسط ناوگان حمل‌ونقل شهری، کره زمینی که با پدیده گرمایشی مواجه شده و آسیبی که به محیط زیست در اثر مصرف سوخت طبیعی می‌رسد؛ راهکاری که توسط متخصصین این صنعت ارائه شد، استفاده از خودرو برقی و هیبریدی است که البته با استقبال بالایی مواجه شد.

در میان برندهای خودروساز برقی همچون رنو-نیسان، جک، هیوندای و … شرکت تسلا، پرچم‌دار تولید ماشین‌های برقی شناخته می‌شود که در این متن به بررسی آن می‌پردازیم.

تفاوت بین خودرو برقی (EV) و هیبریدی

خودرو برقی

ماشین‌های EV برخلاف خودروهای هیبریدی که از ترکیب موتور الکتریکی و بنزینی در کنار هم بهره می‌برند، تنها با موتور برقی کار می‌کنند. این نوع از ماشین‌ها، انرژی خود را با استفاده از یک موتور الکتریکی و باتری‌های وابسته به آن تامین می‌کنند؛ باتری‌ها، انرژی لازم برای سیستم محرکه موتور برقی و همچنین تجهیزات دیگر را تامین می‌کنند.

خودروهای برقی دارای قیمت به‌ نسبت پایینی هستند و آسیبی به محیط زیست نمی‌رسانند، همچنین هنگام حرکت با این نوع از ماشین‌ها، شما هیچ سر و صدایی را احساس نخواهید کرد.

 

ایراد بزرگ خودروهای الکتریکی

عیب بزرگی که در ماشین برقی می‌توان به آن اشاره کرد، وابستگی صد در صد ماشین به باتری است که ظرفیت و چگالی آن با سوخت‌های طبیعی قابل قیاس نیست؛ امید می‌رود که با پیشرفت تکنولوژی این مشکل نیز برطرف شود.

 

تسلا موفق‌ترین شرکت تولید کننده خودرو برقی

 

تسلا

سال 2003 کمپانی تسلا، توسط مارک تارینینگ و ابرهارد (این دو نفر نقش بسیار مهمی در پیشرفت و شناخته‌شدن شرکت داشتند) در آمریکا تاسیس شد؛ نام این کمپانی از دانشمند مشهور، مخترع و مهندس برق «نیکولا تسلا» گرفته شده است.

چهار سال پس از تاسیس، آیلان ماسک که به عنوان یکی از ده شخصیت تأثیرگذار جهان شناخته شده است؛ مدیریت این کمپانی بزرگ را برعهده گرفت.

 

اهداف اصلی شرکت تسلا

این شرکت با هدف تولید محصولات برقی اسپرت و لوکس وارد دنیای خودروسازی شد و خود را به عنوان اولین تولیدکننده ماشین الکتریکی معرفی کرد. هر‌ چند در حال حاضر تسلا به عنوان متفاوت‌ترین شرکت تولید ماشین، اهداف بزرگ‌تری در سر دارد؛ اما همچنان در تولید خودروهای برقی، حرف اول را می‌زند.

 

رودستر، اولین خودرو الکتریکی کمپانی تسلا

خودرو الکتریکی تسلا-رودستر

سال 2008، رودستر به عنوان اولین ماشین برقی شرکت تسلا تولید و در بازار جهانی عرضه شد. این محصول اسپرت مجهز به یک باتری یون‌ لیتیومی است که در هر بار شارژ، مسافتی معادل 320 کیلومتر را پشتیبانی کند.

رودستر به عنوان یک خودرو برقی و پاک، با شتاب صفر تا صد معادل 3.7 ثانیه توانست به سرعت و شتابی معادل شتاب ماشین‌های اسپرت پر‌مصرف دست یابد.

شمار فروش رودستر

سال 2016 طبق اعلام کمپانی تسلا، شمار فروش رودستر به بیش از 76 هزار دستگاه رسید و همچنان نسل جدید این محصول به عنوان یکی از محبوب‌ترین اتومبیل‌های اسپرت تولید می‌شود. در واقع این رودستر بود که شرکت Tesla را به دنیا معرفی کرد و به عنوان یکی از شرکت‌های خودروساز برقی موفق بر سر زبان‌ها افتاد.

 

مدل S، اولین خودرو سدان برقی شرکت تسلا

خودرو الکتریکی تسلا-مدلs

تسلا پس از تولید محصول اسپرت برقی خود یعنی رودستر تصمیم گرفت که در قدم بعدی یک خودرو سدان خانوادگی الکتریکی تولید کند و در نتیجه مدل S را طراحی و روانه بازار کرد. این محصول به‌عنوان یک اتومبیل کاربردی، دارای شتاب اولیه‌ بسیار خوبی است و مسافت 480 کیلومتر را با هر بار شارژ طی می‌کند.

یکی از اهداف بزرگ شرکت، تولید خودرو برقی با قیمت پایین بوده و با عرضه مدل S به این امر دست یافت. قیمت این نسخه، نصف رودستر است که در نتیجه این کمپانی بزرگ، بار دیگر در دنیا به محبوبیت بیشتری دست یافت.

نکته: جدیدترین نسل مدل تسلا S با نام S P 100D توانسته به عنوان حریفی قدرتمند برای لامبورگینی هوراکان پرفورمانته تبدیل شود.

 

تسلا مدل 3 ایمن‌ترین خودرو آمریکا

ماشین برقی تسلا-مدل3

جدیدترین نسل از محصولات تسلا، مدل3  است که در دسته‌بندی خودروهای سدان قرار دارد و توانایی پیمایش مسافت‌های طولانی‌تر معادل 830 کیلومتر را با هر بار شارژ کامل دارد. در این نوع از ماشین‌‌های Tesla، باز هم قیمت به نصف مدل قبلی یعنی مدل S می‌رسد.

تسلا مدل 3 مجهز به قالپاق‌های آیرودینامیک است و قابلیت جدید عدم استفاده از سیستم‌های تهویه هم در آن اضافه شده که مصرف باتری را تا حد زیادی پایین می‌آورد.

نکته مهم و قابل توجه این است که NHTSA (اداره‌ی ملی ایمنی و ترافیک بزرگ‌راه‌های آمریکا)، مدل 3 را یکی از ایمن‌ترین خودروهای آزمایش شده توسط خود معرفی کرده است.

مدل شاسی بلند لوکس برقی تسلا

اولین خودرو شاسی بلند لوکس برقی شرکت Tesla motors، مدل X است که به امکان مهم «رانندگی خودکار» مجهز است و از دو موتور در قسمت ابتدا و انتهایی خود بهره می‌برد. تسلاX  یک شاسی بلند کشیده است که در فاصله‌های دور، ماشین کم ارتفاعی به نظر می‌رسد.

زمان رسیدن به سرعت 100 در جدیدترین نسل از مدل X، تنها 4.7 ثانیه است. این مدل توانایی این را دارد که از هر شاسی بلند دیگری، بدون تولید هیچ صدایی پیشی بگیرد و با ماشین‌هایی همچون پورشه و لامبورگینی رقابت کند.

نکته مهم: برای این خودرو یک شارژر دیواری در نظر گرفته شده که در صورت درخواست خریدار عرضه می‌شود.

مدل Y تسلا را بشناسیم

تسلا مدل Y را می‌توان نسخه کراس‌اووری نامید که اشتراکات فراوانی با مدل X و مدل 3 دارد. این کراس‌اوور برقی در حدود 75 درصد با مدل 3 مشابه است و این تشابهات بیشتر مرتبط با بخش‌های داخلی و قوای محرکه است.

تسلا این خودرو را در حالت استاندارد در 2 ردیف صندلی به دست خریداران خود می‌رساند اما نسخه 3 ردیفه (7 نفره) آن نیز از اوایل سال 2021 برای خریداران تسلا در دسترس است. تسلا مدل Y در چهار پیکربندی مختلف روانه بازار می‌شود.

مدل y

نسخه استاندارد این خودرو که دیفرانسیل جلو است در کمتر از 6 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. رنج مسافت قابل پیمایش با این خودرو 370 کیلومتر به ازای یک بار شارژ است و برچسب قیمتی آن 39 هزار دلار است.

نسخه دیگر که از پاییز 2020 برای علاقه‌مندان تسلا در دسترس است می‌تواند در کمتر از 5.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و با یکبار شارژ 482 کیلومتر را طی می‌کند. این خودرو از برچسب قیمتی 47 هزار دلاری برخوردار است.

نسخه دیگر به سیستم انتقال قدرت تمام چرخ متحرک مجهز است و از دو موتور الکتریکی بهره می‌برد. این نسخه با یکبار شارژ باتری 450 کیلومتر مسافت را طی می‌کند و شتاب صفر تا 100 آن برابر با 4.8 ثانیه است. این تیپ تسلا مدل Y با پرداخت 51 هزار دلار به دست خریداران آن خواهد رسید.

دیگر نسخه مدل Y که با نام پرفورمنس شناخته شده و کارآمدترین نسخه نیز محسوب می‌شود از پاییز امسال در دسترس علاقه‌مندان است. تسلا مدل Y پرفورمنس در کمتر از 4.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت رسیده و رنج مسافت قابل پیمایش توسط آن 450 کیلومتر است.

این خودرو پنجمین محصول تسلا محسوب می‌شود و تسلا امید دارد که مشابه با مدل ۳ بتواند از بازار فروش خوبی برخوردار شود.

(به روز رسانی شده در تاریخ 1399/09/01)

 

5 مزیت خودروهای برقی

خودرو برقی تسلا مدل X

1. محافظت از محیط زیست:

جایگزین‌کردن اتومبیل‌های برقی به‌جای خودروهای بنزین‌سوز در حفظ محیط زیست، تاثیر بسیار مثبتی دارد؛ زیرا محیط زیست کره زمین در اثر افزایش گازهای گلخانه‌ای موجود در هوا و کاهش ضخامت لایه اوزون به چالش بزرگی کشیده شده که یکی از بزرگ‌ترین علل آلودگی‌ امروز، سوخت منابع طبیعی توسط ماشین‌های بنزینی و دیزلی است.

 

2. حذف هزینه سوخت:

استفاده از بنزین با توجه به کاهش منابع سوخت طبیعی در سطح جهان، افزایش قیمت آن و استفاده روزانه افراد از خودرو دیگر مقرون به‌صرفه نیست؛ در مقابل هزینه شارژ وسایل نقلیه برقی، بسیار کمتر است و محدودیتی هم از لحاظ میزان مصرف ندارد.

 

3. کاهش بیماری‌های تنفسی:

معضل بزرگی که این‌روزها به‌خصوص در کلان‌شهرها و فصل زمستان، شهروندان را درگیر کرده؛ به‌خطر افتادن سلامتشان در اثر آلودگی‌ هوای ناشی از تردد انواع وسایل نقلیه بنزین‌سوز و گازسوز است. در واقع با رشد تعداد ماشین‌های بنزینی، شاهد افزایش بیماری‌های تنفسی، ریوی و قلبی میان شهروندان هستیم که در نتیجه تنفس هوای آلوده تولید شده است.

در حالی که خودروهای برقی، هوای سالمی را برای شهروندان فراهم کرده و تا حد زیادی از شیوع این بیماری‌ها کم می‌کند.

 

4. کاهش هزینه‌های نگهداری:

از آن جهت که بیشتر قطعات ماشین‌های بنزینی، مصرفی هستند؛ صاحبان آن‌ها باید به‌صورت مرتب نسبت به تعمیر یا تعویض آن‌ها اقدام کنند. اما موتور و سیستم خودروهای برقی با انواع بنزینی تفاوت‌های بسیاری دارد؛ قطعات آن، عمر طولانی‌تری داشته و در برابر فرسودگی، مقاوم‌تر هستند.

 

5. امکانات، تجهیزات و شرایط بهتر:

صرفه‌جویی در زمان نگهداری و تعمیر، رانندگی راحت و بی‌صدا، تجهیزات بیشتر، ایمنی بالا، تکنولوژی جدید، افزایش راندمان و عمر خودرو، عدم انتشار گازهای زیان‌آور، توانایی بازیابی انرژی و جلوگیری از هدر رفت منابع طبیعی از دیگر مزایای ماشین‌های برقی هستند.

نخستین وانت تسلا که سروصدای زیادی نیز به پا کرد سایبر تراک نام دارد. این وانت برقی که پس از تبلیغات گسترده توسط ایلان ماسک معرفی شد تاکنون چندان در جذب نظر مثبت طراحان و فعالان صنعت خودروسازی موفق عمل نکرده است. بسیاری سایبر تراک را رویای ایلان ماسک توصیف کرده و آن را ایمن نمی‌دانند.

 

همه چیز درباره سایبر تراک تسلا

سایبر تراک از طراحی مدرن و صدالبته نامتعارفی برخوردار است و همین موضوع نیز سبب شده است که با سیل عظیمی از واکنش‌‌های مختلف مواجه شود. بسیاری از کارشناسان این وانت برقی را ایمن ندانسته و طراحی آن را پر از ایراد توصیف می‌کنند.

تسلا این خودرو را در سه مدل متنوع با قابلیت‌های پیمایش 400، 480 و 800 کیلومتر ارائه کرده است و قیمت پایه این وانت برقی نیز حدودا برابر با 40 هزار دلار است. این سه مدل علاوه‌بر رنج پیمایش متنوع در خصوص شتاب و امکانات و تجهیزات ارائه شده نیز با یکدیگر متفاوت هستند. نخستین سری این خودرو در اواخر سال 2021 به دست خریداران آن خواهد رسید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *